سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اشتباه بزرگ در بازاریابی اینستاگرام

درست است که در دنیای امروز استفاده نکردن یک کسب و کار از شبکه های اجتماعی برای بازاریابی اشتباه بزرگی است اما اشتباه دیگری نیز وجود دارد که حتی از این هم بزرگ تر است. این اشتباه بازاریابی در اینستاگرام

 

، ساخت یک اکانت بی هدف و بی برنامه در این اپلیکیشن اجتماعی است. تولید و انتشار محتوای بی کیفیت و کپی شده هیچ اثری بر بازاریابی شما در اینستاگرام نخواهد گذاشت. حتی می توان گفت این کار بیشتر از اثربخشی مثبت، در بازاریابی برند شما، بر آن تاثیر منفی نیز خواهد گذاشت.

https://medium.com/@d.shirini/what-is-a-gas-detector-types-of-price-application-2022-8899f116f12a

 

پس محتوای تولید شده در این شبکه اجتماعی باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا بتواند بر بازاریابی کسب و کار شما در اینستاگرام اثربخشی مثبت داشته باشد؟ مهم ترین چیز آشنایی کامل با اصول بازاریابی در اینستاگرام است. در ادامه به 5 مورد از مهمترین اصول بازاریابی در اینستاگرام اشاره می کنیم. فراموش نکنید که این اصول یاد شده، جزء اصلی ترین و ابتدایی ترین اصول و روش ها هستند. اصول بسیار دیگری نیز وجود دارند که به آن ها اغلب در هنگام بازاریابی تخصصی تر و حرفه ای تر در این شبکه اجتماعی توجه نشان داده می شود.

5 مورد از اثربخش ترین و مهم ترین اصول بازاریابی در اینستاگرام

1. آمارهای اینستاگرام را بررسی کنید.

از اولین اصول بازاریابی در اینستاگرام می توان به تحلیل ها و بررسی ها اشاره کرد. بررسی آمار به معنای بررسی دقیق شاخص های کلیدی برای بازاریابی در اینستاگرام است. به عنوان مثال می توان شاخص تعداد ویوهای دو پست و یا چند پست را با آمار و شاخص تعداد لایک های همان دو یا چند پست بررسی و مقایسه کرد. با این کار می توان پست بهتر، از نظر استراتژی کسب و کار، را یافت و از آن برای تولید محتواهای بعدی به عنوان یک معیار مهم استفاده کرد.

 اصول بازاریابی

2. راز بازاریابی در اینستاگرام

همانطور که پیشتر اشاره شد؛ مهم ترین اصول بازاریابی در اینستاگرام تولید محتوای با کیفیت است. می توان گفت تولید محتوای با کیفیت، به خصوص در حوزه بصری، تنها راه موفقیت کسب و کار شما در اینستاگرام است. 

راز بازاریابی در اینستاگرام را می توان زیبایی های بصری دانست. محتوای با کیفیت بصری خوب، در کنار رنگ ها و شکل های جذاب، موفقیت برند و کسب و کار شما در این شبکه اجتماعی پرطرفدار را تضمین می کند. به عنوان مثال برای بیشتر کردن جذابیت پیج اینستاگرام خود می توانید از تیزرها و قالب های طراحی شده خاص استفاده کنید.

https://medium.com/@d.shirini/introducing-the-european-prosense-brand-a-powerful-producer-of-gas-detectors-bc94037805f7

3. با کاربران و مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید

یکی از اصول بازاریابی در اینستاگرام برای برندهای مختلف، به خصوص کسب و کارهای فروشگاهی، ایجاد ارتباط صمیمانه برای جلب توجه و کسب اعتماد کاربران و مخاطبان اکانت اینستاگرام است. برقراری ارتباط از جمله کارهایی در مارکتینگ اینستاگرام است که مزایای پر شماری دارد. یکی از کارهایی که برای برقراری ارتباط با کاربران توسط بسیاری از کسب و کارها انجام می شود استفاده از عکس های ارسالی کاربران از محصولات برند و یا کسب و کار در استوری ها و پست های اکانت اینستاگرام است. این روش برای کسب و کارهای فروشگاهی به خصوص کسب و کارهای پوشاک و زیورآلات امکان بازاریابی بهتر در اینستاگرام را فراهم می کند.

- استفاده از استوری ها در اینستاگرام یکی از راه های دیگر برقراری ارتباط موثر با فالوورهای پیج است. با وجود زمان محدود بیست و چهارساعت استوری ها، آن ها تاثیرگذاری بسیاری بر کاربران می گذارند. همچنین استوری ها نیاز به هزینه زیاد ندارند و باعث بیشتر دیده شدن کسب و کار و برند شما نیز می شوند.

اصول بازاریابی در اینستاگرام

4.  اینفلوئنسر ها جادوی بازاریابی در اینستاگرام

استفاده کردن از اینفلوئنسرها از روش های بازاریابی در اینستاگرام است که معجزه می کند. یکی از اصول بازاریابی در اینستاگرام که باید به آن توجه کنید استفاده از روش های مختلف تبلیغات در این شبکه اجتماعی است. برای تبلیغ کسب و کار خود در اینستاگرام راه های مختلفی وجود دارد. سه راه اصلی این کار استفاده از تبلیغات رسمی اینستاگرام، استفاده از اکانت های مشابه دیگر و در آخر استفاده از اینفلوئنسرها در این اپلیکیشن اجتماعی است. اینستاگرام جهان اینفلوئنسرها است. به همین دلیل پیدا کردن اینفلوئنسر محبوب و مرتبط با کسب و کار و یا برند باعث جهش در اکانت و افزایش سرعت گسترش کسب و کار شما می شود.

• یکی از راه های بازاریابی در اینستاگرام ، که به خصوص در میان کسب و کارهای کوچک تر محبوب است و بسیار مورد استفاده خزنده های می گیرد، تبادل کردن با دیگر پیج های مرتبط است.

5. از تمام امکانات اینستاگرام استفاده کنید

یکی از ویژگی های خوب اینستاگرام امکانات متنوع ای است که این اپلیکیشن به کاربرانش ارائه می دهد. برای بازاریابی در اینستاگرام به شکل موثر باید از تمامی این امکانات ارائه شده، با توجه به هدف و استراتژی کسب و کار، استفاده کرد. 

• هشتگ گذاری از امکانات خوب برای بازاریابی در اینستاگرام است. می توانید از هشتگ گذاری برای دسته بندی محتوا و دستیابی به مخاطبان بیشتر استفاده کنید. همچنین استوری های جذاب، مشارکتی و پویا با مخاطبان و فالوورهای پیج اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید. یکی از امکانات دیگر ویدیوهای لایو است. ویدیوهای لایو از محبوب ترین ویژگی های اینستاگرام است. تولید و به اشتراک گذاری لایو های قدرتمند و حرفه ای از نمونه کارهایی هستند که برای بازاریابی در اینستاگرام باید انجام دهید.

مزایای فریلنسری